Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Sunday, April 18, 2010

TUISYEN

Hari ni sepatutnya ada tusyen pukul 8 - 930 malam.. Tengah ari tadi Sumanthy(org y jaga tusyen 2) dia meseg tanya boley tak buat class pukul 6-730.. Aku fikir punya fikir setuju la.. Pastu tadi dalam 5.30 camtu, aku siap - siap la nak pegi tusyen tu dengan semangat yang membara nak bagi ilmu nie.. ye ye je.. Aku dah sampai dekat motor dah nie, tetibe bunyi mesej, mula ingat nak biar je, nanti baca, tapi tegerak hati nak baca.. so, aku pun bacala.. Alih2, skali suman mesej, dia cakap "syuhada, clas as usual at 8-9.30..mak aimi call saya kata dia kat seberang..macam2, sory ye"  Dalam hati time tu, dah baran da nie.. aisyhh.. aku punya la siap tido tadi, sepaptutnya nak study, tapi sebab aku tak cukup tido malam semalam, stay up sampai kul 630 dengan rumate, pastu tido jap, kul930 ada meeting dengan budak2 rowing.. Jadi aku ambil keputusan nak tido jap petang nie sebab takut mengantuk time bawa moto japg nak pegi kat situ..

 Bagi aku takde la jauh tempat tu, dalam 15minit je nak sampai.. Tapi pelik gak, ada la ayat berbunyi begini"wah, jauh tu" hurm, bagi aku biasa je kot, maybe sebab aku dah biasa dah bawa moto nie, dari peneng ke alor star pun da biasa, kalau dekat rumah, kadang2 aku pegi umah tok aku naik moto dalam 45 minit juga la.. So, bagi aku aku consider tempat tusyen tu dekat. heheheh

Hurm, kembali pada jalan cerita tadi, hehehe aimi nie, nama budak tusyen tu, pandai sebeanrnya, dulu dia MRSM Taiping, tapi masuk tahun nie dia keluar, sempat la aku borak2 dengan dia, kenapa keluar, dia cakap homesick... Sayang kan, dah ada peluang, tapi biarkan camtu je.. Aku pun sebenarnya keluaran MRSM gak.. MRSM Langkawi.. tu yang aku cakap agak rugi la.. takpe la, dia pilih jalan macam tu. Aku dengan dia, aku buat macam kawan - kawan je, takde la nak skema ke apa.. Penah dia crita kat aku, cikgu skolah dia merajuk dengan class dorang, taknak ajar, pastu suruh dorang present sume topic tu.. Kesnya sebab dorang dapt keputusan test teruk.. Nak tergelak pun ada time tu.. Jangan nanti aku jadi camtu da la...
Ye la, aku nie bakal cikgu kan.. Cikgu Bio dan cikgu kimia.. Harap2 aku dapat jadi seorang guru yabg dihormati oleh pelajar, bukan ditakuti. Supaya aku dapat mendidik dorang nie jadi bakal - bakal ahli profesional kat negara kita nie.. Amin..


itulah repekan dari aku masa nak tunggu kelas kul 8 malam nie pulak.. isyh, bukan nak study, nak study, tapi da mind set kat laen and sedikit bebal aku penat2 siap. tak jadi.. hahahahah

No comments: